2012. április 27., péntek

Julie Kagawa – The Immortal Rules (Blood of Eden #1)


Az Iron Fey sorozat után az írónő a kedvenceim közé került, így nagy érdeklődéssel vártam az új sorozata a Blood of Eden első részét. Igazából nem akartam elolvasni, amíg nincs meg az összes rész, de túl csábító volt a borító, egyszerűen muszáj volt.

Allison városában a vámpírok uralkodnak, és ő teljes szívéből utálja őket. Néhány korabeli társával nappal a túléléshez szükséges készleteket igyekszik begyűjteni, az éjszakákat pedig próbálja átvészelni, ugyanis sötétedéskor a vámpírok vadászni indulnak (a város falain kívül pedig a Veszettek jönnek elő, amik amolyan őrjöngő, vérszívó szörnyek, akik ráadásul meg is fertőzik az áldozataikat). Amikor Allisont egy éjjel elhagyja a szerencséje, Kanin, a vámpír visszautasíthatatlan ajánlatot tesz neki...

Igazából az eredeti fülszöveg sokkal több mindent lelő a tartalomból, de mindegy, annak ellenére is nagyon szerettem a könyvet. Talán mert már nagyon rég nem olvastam semmi vámpírosat, de ez a történet teljesen elvarázsolt. A világ felépítése és a szereplők mind szimpatikusak voltak, és bár nem mondanám a sztorit teljesen egyedinek, olyan arányban szerepelnek benne ismerős dolgok, amik nekem nagyon bejöttek. Lényegében egy vámpíros disztópia, én pedig ilyet még nem olvastam.

A cselekményre nem lehet panaszom, az elejétől a végéig lekötött, és még olyan hosszadalmas rákészülések sem voltak a kalandokra, mint az Iron Fey sorozatban. Minden haladt a maga idejében, ráadásul nem voltak akkora bénázások, hogy idegbajt kapjak, még a könyvet sem akartam egyszer sem félretenni.

Mint mondtam, a karakterek szimpatikusak voltak. Allison egy kemény, ázsiai származású lány katanával, akinek még esze is van, szóval szerethető. Kanin tipikusan az a szenvedő főszereplő, akitől kissé féltem, mert mikor megjelent, biztos voltam benne, hogy egy újabb Ash-sel van dolgom (ami annyira nem lett volna gáz, bírtam Ash-t), de aztán hamar kiderült, kicsit más a felállás. Akit még nagyon bírtam az Zeke, aki igazi jófiú, és aki minden körülmények között igyekszik megőrizni az emberségét. Mellékszereplőkben sem volt hiány, lehetett kit utálni és szeretni is, őket inkább nem sorolom fel.

Tehát egy tucatnyi könyvet és filmet fel tudnék sorolni, hogy párhuzamot vonjak, de nem fogok, mert a hasonlóságok ellenére nagyon élveztem a könyvet, és természetesen fogom tovább olvasni, Julie Kagawa pedig még feljebb került a kedvenc íróim listáján.

Amit (nagyon) szerettem: hogy úgy van lezárva, hogy bár nagyon várom a következő részt, nem fogok megőrülni addig; Zeke-t; ami Kaninről kiderült; a világ felépítését.

Nem szerettem: ez igazából Kagawát dicséri, de a patkány mellékszereplőket: Ruth-ot, Stick-et és Jebb-et.     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése