2012. május 8., kedd

Wendy Higgins – Angyali gonosz


Igen, megint borítószerelem első látásra, bírom, ahogy a srác mintha épp súgni készülne valamit a lánynak, és tekintve a tartalmat, telitalálat ahogy van (még akkor is, ha a lány kicsit furcsa arcot vág).

A történet: Anna mindenre emlékszik a születése percétől fogva, ráadásul látja, érzi az emberek érzelmeit, amit igyekszik titkolni, hisz normális életet akar. Csakhogy összefut Kaidannel, aki pontosan tudja, micsoda Anna. Mindketten démonhercegek gyermekei, sőt Kaidan magának a bujaság démonának fia.  Hogy kiderítse a származásának minden titkát, Anna átszeli az országot Kaidannel...

Tehát ez egy angyalos, démonos, nefilimes (és utazós legalábbis félig) sztori, és eléggé más, mint amire számítottam. Egy végig pörgős, kevésbé nyavalygós-romantikus sztorit szerettem volna, és persze nem azt kaptam. Rengeteg oldalt elvisz a Kaidan mennyire helyes és szexi és csábító, amit nem díjaztam, mert lássuk be, nem kell nefilimnek lenni ahhoz, hogy valaki helyes legyen egy YA-ban, általában mindenki az, felesleges leírni. A lényeg, hogy lényegi cselekmény kábé az utolsó ötven oldalon van, az is borzalmasan kevés.

Amire nagyobb hangsúlyt fektetett az írónő az a tiltott szerelem Kaidan és Anna között, amit nem éreztem annyira hitelesnek, hiába telik el vagy nyolc hónap a regényben, az egész valahogy túlnyavalygós, mindenki szenved, de minek? Ami nagyobb csalódás volt az a démonhercegek bemutatása. Egyrészt csak vártam, vártam és vártam, hogy legyenek már, aztán amikor voltak, nem igazán győztek meg (csak engem emlékeztettek kicsit a Volturira?). Ugyanakkor majd fogom szerintem tovább olvasni (nem úgy, mint pl. A lázadót), mert van benne olyan dolog, ami érdekel.

Még a karakterekről mondok pár szót: nefilimekből elég sokat kapunk, és hát elvileg „gonoszak” meg minden, de nagyjából tök úgy viselkednek, mint az átlagos gazdag tinédzserek paranormális dolgoktól mentes könyvekben (SPOILER: Kaiden ugye mindenkit megdönt, a házasságtörés démonának gyerekei párokat szednek szét kedvükre SPOILER vége) szóval nem annyira démoniasak. A főszereplő, Anna sem lett a kedvencem, mert nem elég tökös, hanem az a tipikus szereplő, aki mindenkit megért, akinek mindenki elmondhatja a nyűgjét-baját, inkább szentfazék típus, hiába is próbálta az írónő olyan rosszra beállítani a végén.

Tehát újabb sorozat, amibe belekezdtem, és amit folytatni is fogok, de azért nem teljes hévvel, sajnos nem sikerült megnyernie annyira, ahogy szerettem volna. Most komolyan, hol vagytok letehetetlen paranormális YA-k és disztópiák? 

Amit szerettem: Kaidan meztelenül alszik jelentet; amikor Annát kiképzi az apja (nevetséges volt, nem vicces); Kopano-t.

Nem szerettem: hogy nincs cselekmény, minek paranormális dolgokat írni egy könyvbe, ha alig szerepelnek? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése